جدیدترین مطالب
درک درستی از کارکرد روابط‌عمومی‌ها در عرصه مدیریت نیست

یک فعال رسانه‌ای معتقد است که، درک درستی از کارکرد و نقش مهم روابط عمومی ها در عرصه مدیریت وجود ندارد و نگاه سطحی و سنتی به این حوزه می تواند از خلاقیت و اثربخشی این واحد کلیدی در ادارات را کاهش دهد. 

محمد محتاطی در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی گفت: بخش گسترده ای از بی اعتمادی حاصل در جامعه نسبت به دستگاههای دولتی و مدیران ادارات، ناشی از عدم شفافیت و اطلاع رسانی درست از اقدامات صورت گرفته است. 

وی گفت: اطلاع رسانی صحیح و متناسب با مخاطبان در جهت ایجاد ارتباط مؤثر و تغییر رفتار آنان می تواند بسیار کارساز باشد و در این بین نقش و مسئولیت روابط عمومی ها پررنگ تر از سایر بخش ها و واحدهای اداری است و ضروری است روابط عمومی ها جدی تر دیده شوند. 

محصولات پیشنهادی:

تیغ و یدک اصلاح

قانون

لوازم جانبی و اکسسوری عینک

این مدرس دانشگاه گفت: توسعه تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی از جمله درگاه های الکترونیکی و شبکه های مجازی و تلویزیونی باعث شده است مدل و قالب فعالیت روابط عمومی ها از حالت سنتی خارج شده و بروز رسانی و نیاز به تغیر ماهیت فعالیت ها و بهره مندی از نیروهای تحصیل کرده و متخصص و همچنین بهره مندی و تجهیز این واحدها به تکنولوژی روز دنیا بیش از پیش احساس شود. 

مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد جنس و شکل ماموریت واحد روابط عمومی در دستگاهها را متفاوت از سایر واحدها دانست و افزود: شاید بهترین تعریف از واحد روابط عمومی همان تعریف استاد نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی در کشورمان باشد که می‌گوید "بنویسم روابط عمومی بخوانیم تمام سازمان و پست روابط عمومی یک پست اداری نیست بلکه یک شوق اداری است". 

محتاطی روابط عمومی ها را یکی از ابزار توسعه در دستگاه‌های دولتی دانست و تاکید کرد:  مهم ترین هنر روابط عمومی را مردم داری و کاهش حاشیه برای مدیران و ایجاد ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولین و تعامل گسترده با اصحاب رسانه است.

محصولات پیشنهادی:

قاشق، چنگال و کارد

اکسسوری ورزشی پسرانه

آموزش عکاسی و فیلم‌برداری

میت

وی افزود: مدیران هرگاه در  عرصه های مدیریتی و ماموریتی خود متوجه حاشیه های رسانه ای شدند باید نسبت به فعالیت ها و انتصاب فرد مسئول در این بخش تجدید نظر کنند و با تقویت و حمایت بیش از پیش از این جایگاه در تحقق ایده آل اهداف خود گام های اثر بخش بردارند.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: در  حال حاضر کشورهای در حال توسعه و عقب مانده جهت نیل به استانداردهای همه جانبه در تمام امور ناچار از اطلاع رسانی و به کارگیری وسایل ارتباط جمعی در نیل به توسعه متوازن و همگون هستند و بدون شک وسایل ارتباط جمعی با پوشش وسیع مخاطبان در تمامی جوامع، بیش از هر وسیله دیگری می توانند افکار عمومی را با نوآوری‌های جدید و مفاهیم لازمه توسعه آشنا سازند و این نیازمند روابط عمومی فعال و متخصص است.

انتهای پیام

محصولات پیشنهادی:

عطر

ست لباس پسرانه

نرم افزار

ملزومات پرده

اخبار روز